Monday, May 3, 2010

saye sukee kek batek

i love =_= !
i love EAT !
i love SLEEP !
i love WORKs !
i love SHOPPING !
but..
but.....
but i HATE cooking ! haha  =.=

pengakuan gila mati.. mmg aku pemalas ! padahal aku ank pompuan sulung kt rumah ni.. tiap kali cuti SPM, cuti matrix, cuti sem aku kene msak tp ble adik2 aku yg  len pn cuti, aku pn jd berkira-kira tuk msak ! aku ni mmg agak kemut laa dgn tenaga batin aku ni.... kikikiki
sllu keje aku ni tdo je.. mama asik hint2 soh aku msak b4 g skul tp aku sllu wat bodo jer.. hehe nadia de kt umah, dia bkn wat papepn.. kalo aku msak nnt dia nk watpe?? nk tgu aku rajin msak, haa tgu laa mood aku dtg ! tp kemas blik, vacuum, bsuh+iron bju, bsuh toilet itu mmg keje wajib oke ! jd pompuan jgn malas sgt...
[pesanan mama : jgn mlas sgt... nnt xde org nk msuk minang ]

dlm byk2 bab mlas tu... de satoo bnde aku rajin !!
AKU SUKE WAT KEK BATEK

resepi ni aku dpt time form 5,classmate aku bg.. name dia Farah Suhaini.. orgnye baek gle tp xtau dia still stad ke da keje.. uhuhuhuhu even da nk 10tahun, smpai skg aku kene wat kek batek nih ! kene jugak air tgn aku nih... yela tiap kali raye or de occasion aku mesti kene wat, da naek buhsan coz de skali tu mama wat open house tp sanggup tgu aku blik umah bru nk wat kek batek nih.. 4adun plak tu, smpai merah2 tgn !!!

oke2 meh aku listkan pe ingredients kek batek aku nih :
  1. 1 buku Buttercup
  2. 350 g susu pekat
  3. 250 g Milo
  4. RM 1 kacang tanah [ panggang, buang kulit then tumbuk ]
  5. 1 pack biskut Marie [ patahkan 4 ]



pastu masak je sume tu kt dlm kuali.. api jgn kuat nnt hangit.. masuk sume bhn ikut turn dia, xmo gelojoh oke ! msak bnde ni xsmpai half an hour pn then mampatkan kt dlm loyang.. DONE !!!!! tp stock kek batek ni pn sllu xsmpai 2hari kt umah aku ni.. tubtub da licin yela sume mulut cm ikan pirana al maklum..

oke da settle.. sekali wat msti kene wat lg sb kek ni mmg sedappp ! haha dijamin oleh tukang2 makan sekalian.. nnt aku kene wat entri testimonial plakk (^__^) jomm kte tdo.. nnt kene g skul plak, nk ngadap anak2 murid yg dirotani dikasihi




p/s : ble nk berdamai ni? udah2 la majok tu....

5 comments:

Aduka said...

aduh..
kang kawen kne mkn kat luar kot..
hahaha..
=P

Anonymous said...

kedai makan berlambak
senang jer kalau x pandai masak
hehe

LEMONADE said...

i pandai buat kek batik jugak. hehe

jiji najiy said...

aduka :
xske mkn luar.. grrr
byk ajinomoto =.=


kapten :
anede xpndai msak ! mlas oke
dua bnde yg jauh berbeza


lemonade :
best kann...
kek yg plg senang
xpayah nk ayak tepung... kiki

Sha-na.Szied said...

wahh..besh nyer
masak kek batek pon gune pinggan satu pattern
ni mesti orang kaya kaya
hiihih

cite cambes..sy folo jiji~

PS; watermark kt pic jiji kecik sgt~ x nmpak hehhe

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails