Friday, February 20, 2009

apa PENTING LELAKI???


senang je kan idup as LELAKI nih....
  1. lepas mkn, pinggan maen tinggal je atas meja.. tp padahal dia pegi gak ke sink tuk bsuh tgn
  2. ble time nk mandi je, haa bju maen campak je merata-rata.. then si ibu yg kena kutip msuk dlm laundry box.. silap2 spende or boxer pn ibu yg kene cuci.. ish iissshhhhh ni yg aku geram sesgt nih!!!
  3. blik keje je trus lepak depan tv, tp si isteri kena la pulek sediakn mknan kt dapur sorg2... si suami pn cbok gak, cbok bce paper kt dpn tv a.k.a family hall
  4. anak2 menangis time pagi2 bute, si ibu jua yg kene bgn sediakan susu baby.. si ayah tdo mati a.k.a memekak kan dri.. kalo terbgn pn, nnt dia ckp..... "yang, bangun... anak nk susu tu"
  5. lelaki nowAday.... dating tp ble bab2 bayar nih haa mule laa nk paw duwit gf a.k.a bakal isterinye
  6. if de prob, kongkonon selamba kodok a.k.a relax.. tp ble dah jadi pape, haa bru nk gelabah.. ble prob da besar n xlh nk setel down cara baek bru terkial-kial nk handle
  7. panas baran a.k.a very2 high volt temp.. org pompuan xlh salah cket pn..... nnt abes sume kene ngungkit tp ble org laki wat salah, org pompuan redha je.. paling tidak pn bebel tp xdela tangan sampai naek kt muke
  8. rokok mesti de kt atas bibir... nsibaek time2 tdo xlh smoke.. YOPO, JGN SMOKE BYK2.. NNT MATI CEPAT!!!


Justify Full

p/s : innalillah... selamat berjuang kpd balu-balu a.k.a ibu tunggal.. moga mendapat jodoh+pengganti yg lbih baek dr sebelumnya... AMIN

16 comments:

Jovial Diamond said...

haaa..yer saya setuju..
org laki slalu mkn tggl jer..pastuh org laen kutip..

tp kalo anak pmpuan wat ibu msti nghamuk sakan..kalao anak laki wat ibu redha jer amek pinggan tuh..

ooh..itulah dunia

Zahari Ismail said...

gua suka no 4...sama la macam gua...pura2 tido...huhuhu

Anonymous said...

lelaki semuanya sama

Monkey D Luffy said...

aku dah berenti rokok... lalala

p/s: lelaki bujang hidup sendiri beza sikit kot

jiji najiy said...

diamond :
tu ckp psal pak njang ke aiq??
hehehe...
tp yg pasti mohd zariq sb dia ke anak lelaki a.k.a intan payung terunggul ibunya

zahari :
smela ngn ayah aku..
point2 yg aku tulis sume tu menuju kpd ayahku serta kekandaku...
tp yg smoker ke jejaki2 len diluar sana

anonymous :
xdela sumenye sme
tp disebabkan segelintir then sume nmpk busuk kan? cm kerna nila setitik then rosak susu 1bekas tu... am i rite??
hehehe... x )

kapten luffy :
alhamdulillah kapten da stop smoking...
nnt da kawen jgn wat peel cm yg tertera k
ehek... x )

Anonymous said...

haha..naper mesti ader yopo tuh??...
adeiii...hee....

redz

jiji najiy said...

the reason is...
yopo is smoker!!!!
wahaha...

iQbaL said...

ceh...bgtau ayah ko... :P

tapi ade btol la sket2..
tapi xsemua aku setuju...
pompuan pon sekrang lebih kurang je malas2..he3
benda2 mcm ni bg aku subjektif la..terpulang pada indiviDU Tu sendiri..

moral: sama2 la kita jadi lebih baik.. :)

jiji najiy said...

alamak...
ni luahan rasa jer...
xkan nk marah ayah depan2kan.. nnt xsempat aku nk jadik anak solehah
ehek... x )

adeq said...

hmm
laky ta sme ngan ppuan
ble ppuan kuaq lek lmbt;mama da bsg
kan??
hee :DD

mR.faiz said...

xsume laki mcm tu,,
adew gak yg baik,
contohnye,,
kte nie,,
ahahhahahaha
(untong bini aku)

jiji najiy said...

adeq :
sato markah utk kamoo...
ehek x )

faiz :
ni yg kene soal siatan kt mak uteh nih
haha x )

An Tak Tau said...

well, itu pandangan perempuan semata-mata....setiap orang lain peribadinya...

benda-benda macam ni yang buatkan ramai orang perempuan tak kawin or kawin lambat or pikir beribu kali untuk kawin...

pastu wujud lah pulak gerakan gender...

so, just stop it...

just my opinion...

Anonymous said...

memang benar apa yg dituliskan
tetapi ini bukan membuatkan somebudy tu tidk percayakan lelaki or tidak mahu berkahwin..
ini hanya pandangan seorang gadis yg berasa tidak puas hati dengan sikap segelintir lelaki masa kini

PaMi said...

aku membantah apa yg ada kt no1,2,4,5,8...sbb aku x mcm tu..hehe

jiji najiy said...

ehek...
lh caye ker en pami oooii??
nnt aku roger abg NAZ k
hahaha... x )

Related Posts with Thumbnails