Monday, March 29, 2010

makanan penyebab kentut


AKU MEMANG SUKA KENTUT !!

smlm kt jusco bukit indah ingat mahu beli SWEET POTATO yg cambesh tuh ! tubtub mama kata " ala angah tak payah laa.. ntah pape dia letak dalam air rebus tu.." terus terbantut niatku untuk terbe.......

euww... memang serabai la ketot ni.. tadi aku MC kerana sakit perut a.k.a cirit birit.. 80% before and after subuh aku duduk dalam tandas.. memang tak boleh handle ! kerja aku di rumah hanya tidur dan mood untuk makan hilang terus.. kalau macam ni setiap hari, boleh turun 1kg sehari ni.. hooreyyyy !!!!


mehh aku kongsi makanan penyebab kentut :
  1. kacang
  2. sayur-sayuran seperti brokoli, kubis, tauge dan asparagus
  3. buah-buahan seperti pear, apple dan peach
  4. minuman bergas dan adakalanya jus buah-buahan
  5. produk tenusu seperti keju, ais krim dan bijirin


PELEPASAN GAS 14X SEHARI MUNGKIN PETANDA MASALAH KESIHATAN AKIBAT PEMAKANAN




p/s : esk ada latihan sukan rumah delima =(

No comments:

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails